2012/03/28

Zaļi baltā vāverkucīte

Labvakar pēc pusgada! Pastāstīšu, kāpēc nerakstīju, bet vispirms ievads. Īsiņš tāds politkorekts ievadiņš.



Nesen te tirgū parādījās svaigākais āboļa gaļas dēlis, trešais sērijā, pie kam reti kurš bez āboļfirmas mārketinga dižgaru palīdzības ir spējīgs izstāstīt, kas tas ir un nahrena kāpēc to vajag, bet tas tāpat nevienu pārāk neinteresē un pirmo 3 (trīs) dienu laikā pārdoti 3 (trīs) miljoni to aparātu. 3 miljoni idiotu ir atdevuši apmēram pustūkstoti savas zemes tugriku par kaut ko spīdīgu ar bojātu augli virsū. Komplektā vajag kājās uzvilkt džemperi, uz sejas uzmaukt karnevāla briļļu rāmi vai zagtu reibani, sataisīt tādu sejas izteiksmi kā dievam tam kungam Cebaotam caurejas laikā un tad var klāstīt tādas muļķības, ka to dzirdot lielais hadronu kolaideris pats izraksies no zemes un aizies Kambodžā par čūsku dresētāju strādāt. Jautāsiet, kāpēc tikai ar džemperi kājās var tā iznesties? Tāpēc, ka tas ir stilīgi, moderni un inovatīvi, kaut gan varētu jau sākt apšaut šitos visus stilīgos un inovatīvos mudazvonus, viņu jau ir tik daudz, ka nu jau stilīgi ir staigāt klasiskā piegriezuma džinsos ar tikpat klasisku (un stilīgi nesaplēstu) t-kreklu. Kaut gan ko es te ālējos, pateicoties džempercilvēkiem ir palīdzēts Izglītības un zinātnes ministrijai jautājumā par skolas formu ieviešanu - personīgi es skolēnus pēc auguma atšķiru, pārējais ir vienāds, sākot ar dzeltenajiem zābakiem un beidzot ar kartupeļu maisu, kas nejauši uzmaukts galvā un nosaukts par cepuri.


Bet par gaļas dēli: daudzi, ja ne visi tamā lietotāji-oligofrēni ir zaļā dzīvesveida piekritēji, praktizētāji vai vismaz atbalstītāji, tikai, kā jau izriet no diagnozes, neviens nav aizdomājies par to, cik materiālu un enerģijas ir jāiztērē tā brīnuma uztaisīšanai. Varētu vēl kaut ko pastāstīt pa ķīniešu strādnieku darba apstākļiem un samaksu, bet žēl klavieri un spēku tērēt, vēl atlūzīšu tepat krēslā.


Runājot par brillēm milzīgos rāmjos un Ray-Ban Wayfarer atsevišķi: oriģinālais reibans maksā 200 zaļos tugrikus, aiz ko man ir skaidrs, kāpēc džemperu un dabas draugi viņas zog, un ir vienas no visvairāk pārdotākajām saules brillēm pasaulē, aiz ko man neskaidrs ir kas cits - ja jau reiz šie cilvēki sevi pasludina par moderniem, inovatīviem cilvēkiem ar nestandarta domāšanu un dzīves uztveri un grib izcelties apkārtējo starpā, tad kā tas līmējas kopā ar faktu, ka konkrētās brilles sāka ražot un valkāt pagājušā gadsimta 50.gados?


Katrā gadījumā visu cieņu Stīvam Džobsam (kura tekstu par nepieciešamību būt un domāt pašam atkārto nu jau katrs, kurš iemācījies mehāniski salikt burtus kopā), kurš izdomāja veidu, kā lohiem pārdot golfu par kosmosa kuģa cenu, pie tam saglabājot viņos pārliecību, ka viņi ir individualitātes.


Bet par ko es tur sāku... ak jā, kāpēc nerakstīju. Tā kā atkal vadu dienas birojā kopā ar birojcilvēkiem, tad tur nav spēka rakstīt, vakarā esmu noguris un vispār vieglāk ir dzerot vīnu šito visu pastāstīt. Ak jā, un vēl tāpēc, ka bonusā zaļajam dzīvesveidam, džemperim, gaļas dēlim, smadzeņu trūkumam, stulbai valdībai un bailēm no ķīmijas nāk skaļa un providences necenzēta balss. Un man vairs nav tik daudz veselības, lai tērētos uz ētera apskaņošanu rūpnieciskos mērogos, kas ir nepieciešams, lai kaut uz brīdi liktu iedarboties slimnieku smadzeņu sinapsēm..




EOF

2 comments:

Liz said...

Staigāt klasiskā piegriezuma džinsos ir nevis stilīgi, bet inovatīvi.

Mārcis Laganovskis said...

Kognitīvais inovativitātes fīlings lai ir ar tevi līdz pat brančam un pēc tam!